Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

hatályos 2025. 07. 17.-tól

Preambulum
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Jelen ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.

Kérjük, hogy megrendelés, valamint foglalása véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése, vásárlása és foglalása véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

  1. IMPRESSZUM: A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Kőhalom dűlő Borászati Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 9400 Sopron, Villa sor 34.

Üzlet, átvételi pont címe: 9400 Sopron, Balfi út 11.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Győri Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: Cg. 08-09-026832
Adószám: 25084814-2-08
Telefonszáma: +36/70/5824836
E-mail: info@zacharbor.hu
weboldal: www.zacharbor.hu
Önállóan képviseli: Eiler Attila Péter ügyvezető

 

  1. Fogalmak:
  2. a) Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy,
  3. b) Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy. A honlap üzemeltetője, amely a honlapon kínált terméket értékesítő, 1. pontban meghatározott jogi személy,
  4. c) Felek: eladó és vevő együttesen,
  5. d) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül,
  6. e) Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál,
  7. f) Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés,
  8. g) Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz,
  9. h) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak,
  10. i) Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, valamint az ott meghirdetett, előzetes időpontfoglalással igénybe vehető szolgáltatás, mely a Szerződés tárgyát képezi,
  11. j) Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy,
  12. k) Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás,
  13. l) Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit,

m)Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat.

  1. Szerzői Jogok:

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Kőhalom dűlő Kft..

  1. ÁSZF hatálya és elfogadása:

A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező erejű jogszabályi rendelkezések mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Az ÁSZF rögzíti a Vásárlót és az Eladót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítés határidejét, a fizetési és szállítási feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának módját és feltételeit.

A Honlap használatához szükséges technikai jellegű információkat – amennyiben azok nem szerepelnek jelen ÁSZF-ben – a Honlapon elérhető külön tájékoztatások tartalmazzák.

A megrendelés, a vásárlás, illetve időpontfoglalás véglegesítése előtt Ön köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházon keresztül leadott megrendeléssel, személyes vásárlással, illetve a telefonon vagy elektronikus levél útján történő időpontfoglalással Ön kijelenti, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte és elfogadja. Ennek megfelelően az ÁSZF a felek között létrejött szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

  1. A szerződés formája és nyelve:

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

  1. Árak:

A feltüntetett árak forintban értendők és tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Nem zárható ki annak lehetősége, hogy az Eladó az árakat módosítsa. A feltüntetett árak valósak és irányadóak, azonban az elírás, tévedés és árváltozás jogát fenntartjuk. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatos költségeket.

A hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a Termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli, illetve megveszi valós áron a Terméket vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetében a Felek között nem jön létre szerződés. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: a 0 Ft-os ár, valamint kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz képest tévesen számított ár.

  1. Megrendelés menete:

A vásárlás regisztrációhoz nem kötött.

7.1 A Termék kiválasztása:

A Honlapon elérhető termékkategóriákra kattintva Ön kiválaszthatja a kívánt termékcsaládot, ezen belül pedig az egyes konkrét Termékeket. Az adott termékre kattintva megtekintheti a Termék részletes leírását, jellemzőit, árát, valamint az illusztrációként feltüntetett fényképet.

Az időpontfoglalás folyamata során a Fogyasztónak lehetősége van kiválasztani, hogy milyen borkostolón kíván részt venni.

A Honlapon szereplő Termékek, valamint üzletünkben jelenlévő Termékek vételára forintban értendő és tartalmazza az ÁFÁ-t. A megrendelés véglegesítésekor Ön a Honlapon vagy az üzletben feltüntetett, megrendelés időpontjában érvényes árat köteles megfizetni.

Felhívjuk figyelmét, hogy azonban az oldalon vagy üzletünkben előforduló esetleges hibákért, elírásokért az Eladó nem vállal felelősséget.

7.2 Kosárba helyezés:

A Termék kiválasztása után Ön a „Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet tetszőleges számú terméket a kosárba. A Termék kosárba helyezése nem minősül ajánlattételnek, nem keletkeztet fizetési kötelezettséget. A Kosár tartalma a megrendelés leadásáig – a „Megrendelés” gomb megnyomásig – módosítható, a kosárból tetszés szerinti Termékek eltávolíthatóak, a kosárba újabb Termékek helyezhetőek, valamint a kívánt termékszám is módosítható. Amennyiben Ön a kiválasztott terméket kosárba helyezte, azt oldalunk úgy jelzi, hogy „A termék kosárba helyezve”. Ha Ön nem kíván további Termékeket a kosárba helyezni, kattintson a „Kosár” gombra! A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

7.3 Kosár megtekintése:

A rendelési folyamat teljes időtartama alatt lehetősége van a kosár tartalmának megtekintésére és módosítására. A Honlap használata során a felső menüsorban található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár aktuális tartalmát. Ezen a felületen módosíthatja a kiválasztott Termékek mennyiségét, illetve igény szerint eltávolíthatja azokat.

A „Szállítás” menüpontban választhatja ki a megrendelt Termékek kézbesítési módját, amely jelenleg az alábbi lehetőségek közül történhet: Foxpost csomagautomata (átvételi pont) vagy Magyar Posta általi házhozszállítás.

Amennyiben Ön a kosár tartalmát véglegesnek tekinti, nem kíván további Terméket hozzáadni, és az ellenőrzés során mindent rendben talál, kérjük, kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra a megrendelési folyamat folytatásához.

7.4 Pénztár:

A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva megjelenik a kosár tartalma, valamint a megrendelt Termékek után fizetendő teljes bruttó vételár, beleértve az esetleges szállítási díjat is.

A „Szállítás” szekcióban lehetősége van kiválasztani a kézbesítés módját, melyek az alábbiak lehetnek: Foxpost csomagautomata (átvételi pont), Magyar Posta általi házhozszállítás.

A rendszer minden esetben feltünteti az adott szállítási módhoz tartozó költséget, amely a megrendelés végösszegéhez automatikusan hozzáadódik, és amelyet a Vásárló megrendelés esetén köteles megfizetni.

A „Számlázási adatok” mezőben kérjük adja meg teljes nevét, lakcímét, e-mail címét, valamint telefonszámát. A rendszer alapértelmezettként a megadott számlázási adatokat tekinti szállítási címnek is. Amennyiben a szállítási cím ettől eltér, kérjük, jelölje be a „Szállítás másik címre?” jelölőnégyzetet, és adja meg a kívánt szállítási címet.

A „Rendelés jegyzetek” mezőben lehetősége van további megjegyzések vagy utasítások megadására (pl. kézbesítési időszak, kapucsengő, stb.).

A kiszállítási módot ebben a folyamatlépésben is módosíthatja. Amennyiben a Foxpost átvételi pontot választja, a rendszer egy legördülő menüt jelenít meg, ahol kiválaszthatja az Ön számára legkényelmesebb csomagautomata helyszínét.

7.5 Rendelés véglegesítése:

Miután meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel a megrendelni kívánt Termékeknek, valamint az Ön által megadott adatok pontosak és hiánytalanok, a „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti rendelését.

Felhívjuk figyelmét, hogy a Honlapon megjelenített információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződéskötésre irányuló jognyilatkozatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetében Ön minősül ajánlattevőnek.

A „Megrendelés” gomb megnyomásával Ön kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatot tett az Eladó részére, amely – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget keletkeztet az Ön számára. Az Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

7.6 Adatbeviteli hibák javítása:

A Vevő a megrendelési folyamat lezárása elött bármikor visszaléphet az előző fázisba, ahol van lehetősége a bevitt adatok módosítására. A rendelés során lehetőség van folyamatosan a kosár tartalmának megtekintésére és módosítására. Kérjük, mielőtt véglegesítené megrendelésének elküldését vagy borkóstolóra történő bejelentkezési igényét, győződjön meg róla, hogy megadott adatai pontosak. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a Termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. 

 

Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. Amennyiben a megrendelés vagy bejelentkezés elküldése után hibát észlel, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, telefonon: +36/70/5824836 vagy e-mailen: info@zacharbor.hu.

 

7.7 Rendelés feldolgozása:

Az Eladó legkésőbb az Ön rendelésének elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A Szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazolás az Ön számára hozzáférhetővé válik a levelezőrendszerében.

  1. Megrendelés lemondása:

Megrendelését a termék Futárszolgálatnak történő átadásáig, foglalását a borkostoló esedékessége elött 3 nappal (72 óra) előtte megváltoztathatja. Ebben az esetben hívja a +36/70/5824836 telefonszámot vagy írjon info@zacharbor.hu e-mail címre.

  1. A termék és/vagy szoláltatás igénybevételére vonatkozó korlátozások:

A zacharbor.hu webáruházban, valamint az Eladó üzletében kizárólag olyan személyek vásárolhatnak és vehetnek részt borkóstolón, akik betöltötték 18. életévüket. A webáruházon keresztüli vásárlás kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) meghatározott módon, elektronikus úton leadott megrendeléssel történhet.
A megrendelés leadásának, üzletben történő vásárlásnak, valamint a borkostolón való részvétel feltétele, hogy a Vásárló elfogadja az ÁSZF-et, és nyilatkozzon arról, hogy betöltötte a 18. életévét.

  1. Fizetési módok:

A vásárlás ellenértékének kiegyenlítésére bankkártyás fizetés, valamint utánvétel keretében kerülhet sor.

10.1 Bankkártyás Fizetés:

A Barion Smart Gateway egy teljesen hazai fejlesztésű, bankoktól független bankkártya és e-pénz elfogadására alkalmas fizetőkapu, amely verhetetlen árai mellett számos innovatív funkcióval rendelkezik. Használata még kényelmesebb a csupán egy perces regisztrációt követően. Mivel a bankkártya-számokat egy PCI DSS tanúsítvánnyal ellátott biztonságos rendszer tárolja, elég a regisztrált e-mail cím és jelszó megadása bármilyen eltárolt kártya használatához. A Barion webes felületén riportok, export lehetőség, valamint kiküldött havi számlalevél segítik az üzleti folyamatokat, illetve a hivatalos elszámolást. A tranzakciók valós időben zajlanak, és mobil applikációban is lehet látni a beérkező tételeket. A Barion felhasználók az ingyenes Barion applikáció segítségével egyre több boltban és vendéglátóhelyen mobillal is tudnak fizetni, anélkül, hogy készpénzt vagy bankkártyát kellene magukkal vinniük. A banki biztonságot az MNB felügyelete garantálja (MNB engedély: H-EN-I-1064/2013). A bankkártya visszaélések elleni védelmet rugalmasan és igazságosan kezeljük.

Kérjük, készítse elő kártyáját! A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:
• Kártyaszám

  • Lejárati dátum
    • Érvényesítési kód

Áruházunkban és üzletünkben az alábbi kártyatípusokkal fizethet:
• MasterCard

  • Visa
    • American Express

10.2 Utánvétes fizetés:

Amennyiben a megrendelés ellenértékét a csomag átvételekor kívánja kiegyenlíteni, kérjük, válassza az „Utánvétel” fizetési módot. Ebben az esetben a megrendelt termékek árát az átvételkor fizeti meg a választott szállítási mód függvényében.

  1. Átvételi módok, átvételi díjak:

11.1 Házhozszállítás Magyar Posta által:

Amennyiben a „Magyar Posta általi házhozszállítást” választotta, megrendelését szerződéses partnerünk, a Magyar Posta futárszolgálata kézbesíti az Ön által megadott címre. Ez a szállítás legkényelmesebb formája, hiszen a csomag közvetlenül Önhöz érkezik. A csomag feladásáról e-mailben értesítjük, amely tartalmazza a küldemény azonosítószámát. Ezzel a számmal a Magyar Posta online rendszerében nyomon követheti a csomag státuszát és a várható kézbesítési időpontot. Fizethet bankkártyával vagy készpénzzel.

A futárszolgálat kétszer kísérli meg a kézbesítést. Sikertelen első kézbesítés esetén értesítőt hagy, majd a következő munkanapon újra megpróbálja a kézbesítést. Ekkor lehetőség van a futárral telefonon egyeztetni az időpontról. Amennyiben a második kísérlet is sikertelen, a csomagot visszaküldik a feladónak.

Bővebb információ: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

Ezen szállítási mód díja bruttó 3980 Ft.

Kérjük, a csomag átvételekor minden esetben ellenőrizze, hogy a küldemény külsőleg sértetlen-e. Csak ezután írja alá az átvételi elismervényt. Sérült csomag vagy termék esetén kérjük, ne vegye át a csomagot, és a futár jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. Az átvétel után szállítással kapcsolatos reklamációt sajnos nem tudunk elfogadni. Kérjük, hogy ilyen esetben haladéktalanul jelezze a problémát felénk, hogy azt mielőbb orvosolhassuk.

Telefonszám: +36/70/5824836
E-mail: info@zacharbor.hu

 

11.2 Szállítás Foxpost átvételi pontra:

A FOXPOST egy egyszerű, rugalmas, érintkezésmentes és környezettudatos csomagátvételi és -küldési mód.
Ha megrendelését bármely FOXPOST csomagautomata egyikébe kéri, nem kell egész nap a futárra várnia. Az országos, folyamatosan bővülő csomagautomata-hálózat automatái könnyen hozzáférhetőek az ország számos pontján, hol beltérben, hol kültéren, és reggeltől estig elérhetőek. Miután átadtuk a FOXPOST-nak a csomagot. Ők 1 munkanap alatt kiszállítják az automatába, majd sms-ben küldenek egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átveheti.

Fontos: az automatáknál csak bankkártyával tud fizetni.

Az automaták listáját és további információt itt talál: https://www.foxpost.hu/csomagautomatak

Ezen szállítási mód díja bruttó 1990 Ft.

11.3 Személyes átvétel:

 A megrendelt Terméket személyesen is átveheti üzletünkben, előre egyeztetett időpont alapján, amelyet az alábbi telefonszámon: +36/70/5824836 vagy e-mail címen: info@zacharbor.hu tud egyeztetni.  Személyes átvétel címe: 9400 Sopron, Balfi utca 11. Önt nem terheli semmilyen díj. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított 5 nap.

 

  1. Teljesítési határidő:

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított 5 nap. Ez a teljesítési határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. A Fogyasztónak minősülő Vevő esetén, a Felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani a Terméket. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint eljárni az Eladóval szemben.

  1. Jogfenntartás:

Amennyiben Ön korábban már rendelt Terméket, de azt a kiszállítás során nem vette át (kivéve, ha elállási jogával élt), vagy a csomag „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz, az Eladó jogosult a későbbi megrendelések teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötni.

  1. A Fogyasztót megillető elállási jog:

A Polgári Törvénykönyv 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el. Ennek megfelelően jogi személyek nem jogosultak az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap. A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőnek megfelelően érvényesíti. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Amennyiben Ön kíván az elállás jogával élni hívja a +36/70/5824836 telefonszámot vagy írjon  info@zacharbor.hu e-mail címre. A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja elállási nyilatkozatminta (letölthető innen) útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

  1. Az Eladó kötelezettségei elállás estén:

Ha a fogyasztó a 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § rendelkezései szerint eláll a létrejött szerződéstől, a vállalkozás köteles a fogyasztó által megfizetett teljes összeget – beleértve a teljesítéssel kapcsolatban felmerült költségeket is – haladéktalanul, de legkésőbb az elállás tudomására jutásától számított 14 napon belül visszatéríteni.

A visszatérítés – főszabály szerint – a fogyasztó által eredetileg használt fizetési móddal azonos módon történik. A fogyasztó kifejezett beleegyezése esetén azonban a vállalkozás más visszatérítési módot is alkalmazhat, de ez semmilyen többletköltséget nem háríthat a fogyasztóra. Amennyiben a visszatérítés a Fogyasztó által hibásan vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím miatt késik, az Eladót ezért felelősség nem terheli.

Ha a Fogyasztó a szokásos, legolcsóbb szállítási módnál drágább kézbesítést választott, az Eladó nem köteles megtéríteni az ebből eredő többletköltséget.

Áru adásvételére irányuló szerződés esetén az Eladó a visszajáró összeget visszatarthatja addig, amíg a Fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta annak visszaküldését – mindig a kettő közül a korábbi időpont az irányadó. Ha azonban a vállalkozás vállalja, hogy az árut saját maga szállítja vissza, ebben az esetben a visszatartás joga nem illeti meg.

  1. A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén:

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a alapján eláll a szerződéstől, köteles a megrendelt terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy az Eladónak vagy az Eladó által megbízott személynek átadni. A határidő akkor tekinthető betartottnak, ha a Fogyasztó a terméket legkésőbb a 14. napon postára adja vagy más módon elküldi.

A Termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. A visszaküldést minden esetben az Eladó által megadott címre kell teljesíteni. Utánvéttel vagy portósan küldött csomagokat az Eladó nem tud átvenni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a Fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az Árut visszaadni a Vállalkozásnak. 

Amennyiben a Fogyasztó a szerződés teljesítésének megkezdését követően mondja fel a távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződést, amely szolgáltatás nyújtására irányul, köteles a felmondás időpontjáig már teljesített szolgáltatás arányos díját a Vállalkozás részére megtéríteni. Ezt az összeget a szerződésben rögzített, áfával növelt teljes díj alapján kell kiszámítani.

Ha a Fogyasztó bizonyítani tudja, hogy az így kiszámított díj aránytalanul magas, a fizetendő összeg a szerződés megszűnéséig nyújtott szolgáltatások piaci értéke alapján kerül meghatározásra.

Felhívjuk figyelmét, hogy a Fogyasztó felelősséggel tartozik minden olyan értékcsökkenésért, amely a Terméknek a szükséges kipróbálást meghaladó mértékű használatából ered, vagyis ami nem kizárólag a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges.

  1. Az elállási jog kizártsága:

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (Figyelmeztetjük Önt, hogy olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat az elállási jog elvesztését eredményezi.);
  6. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
  1. Kellékszavatosság:

Az Eladó hibás teljesítése esetén Ön a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Ennek keretében – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy az az Eladó számára a másik igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

  • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
  • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság:

Az ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – vagy kellékszavatossági, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, ezt követően a jogosultsága megszűnik. Ezt az igényt kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja, és a Termék hibáját Önnek kell bizonyítania.

A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba, illetve hogy a hiba a forgalomba hozatal időpontjában a tudomány és technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy hogy a hiba jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A mentesüléshez elegendő, ha a gyártó vagy forgalmazó bármelyik feltételt igazolja.

Fontos tudnia, hogy ugyanazon hiba miatt egyszerre nem érvényesíthető párhuzamosan kellékszavatossági és termékszavatossági igény. Ugyanakkor, ha termékszavatossági igényét eredményesen érvényesítette, a kicserélt vagy kijavított termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben továbbra is gyakorolhatja.

  1. Panaszügyintézési és jogérvényesítési lehetőségek:

 

A Fogyasztó a termékkel, szolgáltatással vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszait, kifogásait az Eladóhoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén nyújthatja be:

 

Személyes jogérvényesítés helye: 9400 Sopron, Balfi utca 11.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Hétfő-Péntek 14-17 és Szombat 9-12

                                                     óra között                            

Telefon: 36/70/5824836

Internet cím: www.zacharbor.hu

E-mail: info@zacharbor.hu

 

A vásárlók könyve az Eladó üzlethelyiségében vagy ügyfélszolgálatán érhető el, és abba a fogyasztó bejegyzést tehet. Az Eladó a könyvbe írt panaszokra legkésőbb 30 napon belül írásban köteles választ adni. A fogyasztó panaszát szóban vagy írásban is jelezheti a vállalkozásnak, amennyiben a panasz a vállalkozás, illetve annak nevében vagy javára eljáró személy termékértékesítéssel, azzal összefüggő magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával áll közvetlen kapcsolatban.

A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme, vagy elektronikus levelezési címe,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma, és
  8. az arra vonatkozó figyelmeztetést, hogy ha a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során az a. és c. pontban foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, az Eladó a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások alkalmazását mellőzi

Ha a fogyasztó a szóbeli panasz közlése során a fenti a) és c) pontjában foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv aláírását megtagadja, a vállalkozás nem köteles a szóbeli panasz elintézése során az írásbeli panaszra vonatkozó válaszadási előírások szerint eljárni.

A vállalkozás köteles megőrizni a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint hogy az Eladó tett-e általános alávetési nyilatkozatot.

Ha az Eladó az írásbeli panasz bejelentésére elektronikus felületet, űrlapot biztosít, köteles a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését haladéktalanul visszaigazolni.

Ha a Vásárló fogyasztói panaszát a Vállalkozás elutasítja, a Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni. A testület eljárása kizárólag a fogyasztó kérelmére indul, és előfeltétele, hogy a fogyasztó előzetesen megpróbálta a vitás ügyet közvetlenül a vállalkozással rendezni (pl. személyesen, telefonon, e-mailben).

A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja.

A békéltető testülethez benyújtott kérelemnek az alábbi adatokat és nyilatkozatokat kell tartalmaznia:

  1. A fogyasztó nevét, lakóhelyét és tartózkodási helyét,
  2. A vitában érintett vállalkozás nevét és székhelyét/telephelyét,
  3. Amennyiben a fogyasztó nem a lakóhelye szerint illetékes testülethez fordul, hanem a szerződés teljesítési helye szerint, meg kell adnia a teljesítés helyét,
  4. A fogyasztó álláspontját a vitás kérdésről, a lényeges tényeket és a rendelkezésre álló bizonyítékokat,
  5. Nyilatkozatot arról, hogy megkísérelte a vállalkozással való egyeztetést,
  6. Nyilatkozatot, miszerint ugyanazon ügyben nem indított másik békéltető testületnél eljárást, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, és polgári peres eljárás sincs folyamatban,
  7. A fogyasztó kérelme a testület felé – vagyis mit szeretne, milyen döntést kér,
  8. A fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell minden olyan dokumentumot, amelyre a fogyasztó hivatkozik (pl. szerződés, számla, levelezés), valamint azokat az iratokat, amelyek igazolják, hogy a vállalkozással történő megegyezési kísérlet megtörtént, de nem vezetett eredményre.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

  1. Bírósági eljárás:

Amennyiben a Fogyasztó nem veszi igénybe a békéltető testület eljárását, vagy az eredménytelenül zárul, a jogvita rendezésére bírósághoz fordulhat. Ebben az esetben a polgári perrendtartás (Pp.) szabályait kell alkalmazni.

A bírósági eljárást a Fogyasztó keresetlevél benyújtásával indítja meg, amelynek tartalmaznia kell:

  1. Az eljáró bíróság megnevezését,
  2. A felek, valamint jogi képviselőik nevét, lakóhelyét/székhelyét és perbeli állását,
  3. Az érvényesíteni kívánt jogot, annak alapjául szolgáló tények és azokhoz kapcsolódó bizonyítékok előadásával,
  4. Azokat az adatokat, amelyekből megállapítható a bíróság hatásköre és illetékessége,
  5. A bíróság döntésére irányuló egyértelmű, határozott kereseti kérelmet (pl. a szerződés érvénytelenítése, kártérítés, teljesítésre kötelezés stb.).

A keresetlevélhez csatolni kell azokat az okiratokat (vagy azok másolatát), amelyekre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, például szerződés, számla, levelezés, jegyzőkönyv. A bíróság az ügyet a polgári perrendtartás szabályai szerint bírálja el.

  1. Vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot (Online Dispute Resolution – ODR), amely lehetőséget nyújt a fogyasztók számára, hogy internet útján lebonyolított vásárlásaikból eredő jogvitáikat bírósági eljárás helyett elektronikus úton rendezzék.

Ez a platform egy egyszerű, felhasználóbarát felület, ahol a fogyasztó egy kérelem kitöltésével kezdeményezheti a panaszát. Az ODR-platform használata lehetőséget biztosít arra, hogy a fogyasztó és az eladó közösen válasszanak ki egy független vitarendezési testületet, amely az ügy kivizsgálását és rendezését lefolytatja.

Amennyiben Ön online vásárlással kapcsolatos panasszal élne, és nem kíván közvetlenül bírósághoz fordulni, az ODR-platform kényelmes és hatékony alternatívát nyújt a jogvita rendezésére.

Az online vitarendezési platform elérhető az alábbi linken:
 https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

  1. Fogyasztóvédelmi eljárás:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál is lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek elérhetősége itt található:

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Telefonszám: (1) 450-2598
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Illetékesség: Budapest főváros területe

Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Telefonszám: 06 1 459 4843
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Illetékesség: Pest Vármegye

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189.
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Telefonszám: 06 76 795 710
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Bács-Kiskun vármegye

Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu
Telefonszám: 06 72 795 398
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Baranya vármegye

Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
Telefonszám: +36 66 546 150
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Békés vármegye

Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Telefonszám: 06 46 795 779
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
Telefonszám: 06 62 680 532
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Telefonszám: +36 22 501 751
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Fejér vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István utca. 7.
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Telefonszám: +36 96 795 950
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Telefonszám: 06 52 533 924
Fax: 06 52 504 105
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Hajdú-Bihar vármegye

 

Heves Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
E-mail: fogyved@heves.gov.hu
Telefonszám: 06 (36) 515-469
Fax: 06 (36) 516-040
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Heves vármegye

 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Telefonszám: 56/795-165
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

 

Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
Telefonszám: (34) 309-303
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye

 

Nógrád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
Telefonszám: 06 32 511 116
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Nógrád vármegye

 

Somogy Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Telefonszám: 06 82 510 868
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Somogy vármegye

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu
Telefonszám: 06 42 500 694
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Illetékesség: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

Tolna Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu
Telefonszám: (74) 795-384
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Tolna vármegye

 

Vas Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24.
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu
Telefonszám: +36/70-705-1435
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Illetékesség: Vas vármegye

 

Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
Telefonszám: +36 88 550 510
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Veszprém vármegye

 

Zala Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
Telefonszám: +36 92 510 530
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Illetékesség: Zala vármegye